دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ |۱۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 21, 2024
شورای علمای شیعه افغانستان

شورای علمای شیعه افغانستان با صدور پیامی به مناسبت شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرده که با شهادت فرماندهان مقاومت، پرچم مبارزات آزادی‌خواهانه بر زمین نخواهد افتاد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شورای علمای شیعه افغانستان با صدور پیامی، شهادت یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» را به تمام مسلمانان و آزادگان جهان تبریک و تسلیت گفته است.

متن کامل بیانیه صادره از سوی شورای علمای شیعه افغانستان در رابطه با شهادت یحیی السنوار به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم.
مِّنَ ٱلمُؤۡمِنِینَ رِجَالࣱ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیهِۖ فَمِنهُم مَّن قَضَیٰ نَحبَهُۥ وَمِنهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تبدیلا/ قرآن کریم؛

اشغالگران صهیونیست در ادامه نسل‌کشی و جنایات ضد بشری خویش، یکی دیگر از فرماندهان دلاور و سرافراز مقاومت را به شهادت رساندند.

یحیی السنوار در کودکی تا چشم گشود، ظلم، تجاوز، اشغالگری و حرمت شکنی را در زادگاه خود مشاهده نمود و تا خواست در مسجدالاقصی نماز بخواند آن را ‏در حصار جلادان اشغالگر دید.

از همان زمان خود را وقف آزادی بیت المقدس، فلسطین و احیای کرامت و حرمت‌ ساکنان مسلمان این سرزمین مقدس نمود.

در جوانی ۲۲ سال از عمر شریفش را در زندان و تحت شکنجه‌های وحشیانه رژیم اشغالگر ‏به سر برد و پس از رهایی از زندان، جسورتر و شجاع‌تر از پیش به جهاد و مبارزه ادامه داد ‏تا سرانجام در میدان رزم در حالی که یک دستش قطع شده بود، جام شهادت نوشید.

شورای علمای شیعه افغانستان عروج این شهید شجاع را به تمام مسلمانان و آزادگان جهان، مخصوصا ملت صبور و قهرمان فلسطین و به‌ویژه به همرزمان و خانواده‌اش تبریک و تسلیت می‌گوید و برای این شهید والامقام علو درجات از خداوند منان (ج) استدعا می‌نماید.

همچنین یک بار دیگر بر این حقیقت تاکید می‌ورزد که با شهادت فرماندهان مقاومت، پرچم مبارزات آزادی‌خواهانه بر زمین نخواهد افتاد همچنان‌که این حقیقت را ترور رهبران و فرماندهان قبلی فلسطین و لبنان و نیز ویرانگری و نسل‌کشی ۱۳ ماهه اخیر در فلسطین آشکار ساخت.

ما باور راسخ داریم که جهاد و مبارزه ملت مسلمان فلسطین تا آزادسازی قدس شریف و سرزمین‌های اشغالی ادامه خواهد یافت و آن روز دیر نخواهد بود.

والسلام علیکم و رحمت الله

شورای علمای شیعه افغانستان
‏۱۴۰۳/۷/۲۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha